konsument.edu.pl Opaliński http://suplementydiety.net/

Aktywność sportowa w czasie ciąży bardzo często jest tematem, nad którym zastanawiają się kobiety. Czy jest bezpieczna? Jeśli tak, to jaki rodzaj aktywności warto jest wykonywać? Na te pytania odpowiemy poniżej. Warto jednak dodać, że błędnym tokiem myślenia jest odstawienie wszelkich wysiłków sportowych na rzecz egzystowania na kanapie przed telewizorem. Pamiętajmy, że ciąża nie jest chorobą, a stanem wyjątkowym w którym kobieta szczególnie bardzo musi o siebie dbać, bo równocześnie wpływa to na rozwój dziecka! Aktywność fizyczna poprawia w efekcie nie tylko samopoczucie, ale także odporność. Dlatego dobrze jest wiedzieć w jaki sposób ją realizować w czasie przechodzenia ciąży:

  • Po pierwsze należy wiedzieć, że nie można się przemęczać. Dlatego też warto jest zoptymalizować czas ćwiczeń do około pół godziny na dzień.

    Wszystko zaczyna się jednak od odpowiedniego przygotowania do ćwiczeń. W ciąży, jak w żadnym innym stanie najważniejszy jest komfort i wygoda! Nie należy bać się luźniejszych koszulek i ciążowych leginsów, które podtrzymają brzuszek. Warto też pamiętać o sportowych butach, które sprawnie rozłożą ciężar ciała;

  • W ciąży trzeba unikać ryzyka przewrócenia się lub uderzenia i kontuzji. Dlatego też kobietom zaleca się zrezygnowanie z wszelkich rodzajów sportów drużynowych tj. piłka ręczna, siatkówka i koszykówka. Na rzecz tradycyjnego roweru dobrze jest zdecydować się na model stacjonarny;
  • Obecnie istnieje bardzo wiele aktywności i zajęć fizycznych, dedykowanych właśnie dla kobiet w ciąży.

    Są to chociażby aerobik, ćwiczenia na basenie, z piłką, na macie. Takich właśnie wyborów nie powinniśmy się bać, a wręcz odwrotnie – z nich korzystać. Warto więc zorientować się w ofertach pobliskich klubów fitness;

  • Pływanie to jedna z najczęściej wykonywanych aktywności fizycznych w czasie ciąży i nie bez powodu. Po pierwsze występuje tu minimalne ryzyko kontuzji. Po drugie świetnie wpływa na pracę płuc i serca. Po trzecie wzmacnia siłę mięśni, krążenie.

    Nie mniej jednak każdy pomysł wysiłku fizycznego dobrze jest wcześniej skonsultować ze specjalistą, by wykluczył ewentualne, niekorzystne wpływy na płód.

  • Aktywność fizyczna jest nie tylko potrzebna po to, by dziecko się prawidłowo rozwijało. Kobiety, które dbają o ciało w trakcie ciąży, dużo lżej znoszą efekty po narodzinach, kiedy ciało się całkowicie zmienia. Łatwiej jest im powrócić do stanu przed ciążą, zajmuje to znacznie mniej czasu. Ciąża to także ciężar natury psychicznej. Dzięki wykonywaniu aktywności fizycznych kobiety czują się lepiej, pozytywniej, co z pewnością jest świetnym rezultatem, jeśli bierzemy pod uwagę burzę hormonalną i zmiany nastrojów.

.