Korekcja wad wzroku okulary dla dzieci Bydgoszcz, gabinet okulistyczny

Jedzenie w ciąży to jeden z najważniejszych aspektów, nad którym zastanawiają się przyszłe mamy. Konkretne jadłospisy i decyzje co do składników podejmuje się z myślą o dobrym samopoczuciu, ale przede wszystkim dziecku i jego prawidłowym rozwoju. Istnieje bardzo wiele produktów, z których należy zrezygnować w tak szczególnym dla organizmu stanie. Jest także lista składników szczególnie zalecanych, które świetnie sprawdzają się i wpływają na rozwój malucha. Oto polecana, jedzeniowa lista dla kobiet ciężarnych:

  • Ryby to nieocenione źródło białka oraz kwasów omega-3, które mają bardzo pozytywny wpływ na rozwój umysłowy dziecka.

    Kobietom w ciąży bardzo szczególnie poleca się ich spożywanie, nawet w niemałych ilościach, ale w sposób regularny, np. raz na tydzień. Należy jednak pamiętać, aby nie sięgać po surowe mięso i owoce morza. Zaleca się wybieranie ryb z zaufanych punktów, ponieważ łatwo narazić się na niebezpieczne bakterie;

  • Mięso w ciąży to temat sporu wielu mam i ginekologów. Jedni uważają, że jest bardzo ważne i nie należy z niego rezygnować, drudzy natomiast są przeciwnikami, tłumacząc swoje przemyślenia dużym prawdopodobieństwem zatrucia.

    Rozwiązanie jest proste. Jeśli nie możemy obyć się bez mięsa, sięgajmy jedynie po te, które jest bardzo wysokiej jakości. Zaleca się jednak spożywanie jedynie chudego rodzaju, pochodzącego od królika, indyka i kurczaka. Z pewnością odradza się jednak tłuste mięsa, wędliny, podroby, a już na pewno tatara i innych surowych mięs. W takich potrawach istnieje dużo ryzyko wystąpienia groźnych bakterii, podobnie jak w rybach;

  • Zarówno warzywa i owoce są szczególnie zalecane dla kobiet w ciąży.

    Dostarczają szereg potrzebnych witamin, które wpływają na samopoczucie kobiety, jej odporność, a co za tym idzie – prawidłowy rozwój dziecka. Dobrze jest jednak zdawać sobie sprawę z tego, że zbyt częste jedzenie owoców może doprowadzić do nadmiaru przyjmowanego cukru (w nich fruktozy). Dlatego też korzystniej jest decydować się na warzywa. Poleca się wszelkiego rodzaju zupy, sałatki warzywne;

  • Mleko krowie to produkt, bez którego wiele osób nie może się obyć. W trakcie ciąży dobrze jest jednak z niego zrezygnować, na rzecz innych substytutów, takich jak chociażby: mleko ryżowe, sojowe, migdałowe.

    Bogate źródło potrzebnego wapnia znajdziemy także w produktach nabiałowych: jogurty, białe sery, kefiry, masło. Dobrze jest wiedzieć, że wapń znajduje się także w brokułach, kapuście, fasoli i orzechach, by móc wzbogacić i zróżnicować swoją dietę.

.