https://getbuybox.com/ Naklejki promocyjne https://booklet.pl/produkty-i-rozwiazania/6-naklejki-promocyjne Drukarnia Booklet

E-mail marketing to jedna z form marketingu bezpośredniego, która jako narzędzie komunikacji obiera pocztę elektroniczną. Na e-mail marketing składa się planowanie, analiza i kontrola tworzenia bazy mailingowej, zarządzania taką bazą, czyli adresami e-mail, przygotowywanie oraz wysyłka newsletterów i innych treści poprzez pocztę elektroniczną, obsługiwanie wiadomości zwrotnych oraz planowanie całej komunikacji z wykorzystanie poczty elektronicznej. E-mail marketing i wysyłka e-maili do odbiorców jest nazywana również „mailingiem”. Jak tworzyć dobry i skuteczny mailing?

Zdefiniowanie grupy docelowej i segmentacja

Jedną z najważniejszych zasad tworzenia dobrego mailingu jest prawidłowe zdefiniowanie grupy docelowej.

E-maile mają bowiem docierać do specjalnie wyselekcjonowanej grupy odbiorców, która potencjalnie jest zainteresowana wysyłanymi treściami. Jak zbudować taką grupę docelową? Możemy wykorzystać do tego ankiety, pozwalające nam określić płeć, wiek, wykształcenie i zainteresowania adresata. Jeżeli już określimy grupę docelową naszych przekazów, musimy posegmentować, czyli pogrupować odbiorców. Wysyłanie jednej treści do wszystkich mija się z celem.

Segmentacji możemy dokonać na podstawie zainteresowania naszych odbiorców, geolokalizacji czy ich zaangażowania.

Dostosowanie języka do odbiorców

Jeżeli znamy już profil naszych klientów i odpowiednio pogrupowaliśmy odbiorców, możemy zająć się przygotowywaniem treści dostosowanych do konkretnych grup. Język użyty w mailingu powinien być dopasowany do naszych odbiorców. Nie warto wysyłać treści z automatu.

Najlepiej personalizować przekazy do konkretnej grupy docelowej. Zastanówmy się, jaki mail zainteresowałby naszych odbiorców, jaki tytuł zachęcił ich do otwarcia wiadomości, a jaka treść do wykonania kolejnej akcji.

Tworzenie oryginalnych kreacji

Inspirowanie się działaniami konkurencji to oczywiście nic złego, ale nie możemy całkowicie kopiować ich przekazów. By zdobyć zaufanie i zainteresowanie naszych odbiorców, musimy stworzyć coś oryginalnego, co wyróżni nas na tle innych.

Twórzmy zatem kreatywne przekazy!.