www.plbus.pl AVOCADO Grupa Reklamowa s.j.

W dobie dwudziestego pierwszego wieku wiele rzeczy zostało już przeniesionych do sieci. To co jeszcze paręnaście lat temu bardzo trudno było zakupić, dziś dostępne jest niemalże na wyciągnięcie ręki, a bardzo często stanowi kwestie kilku kliknięć. Nie da się bowiem ukryć, ze zakupy online całkowicie zawładnęły konsumentami na całym świecie. Dają one bowiem nieco inne możliwości niż te tradycyjnie, stąd też tylu ich zwolenników, lecz także i przeciwników.

Choć z jednej strony są bardzo wygodnym sposobem, mogą również nieść za sobą pewne negatywne konsekwencje. Zakupy w sieci to zdecydowanie domena tych, którzy nie lubią wychodzić z domu. Najbardziej korzystają z nich bowiem samotnicy, introwertycy, osoby niepełnosprawne, czy też ludzie, którym zwyczajnie nie chce się opuszczać zacisza czterech ścian. Połączenie internetowe oraz komputer dają nam możliwość zakupu nawet sprzętu za kilkadziesiąt tysięcy złoty prosto z naszej kanapy, czy sypialni.

Poza tym, zakupy internetowe są po prostu wygodne oraz dają możliwość długiego zastanawiania się i porównywania ze sobą różnych opcji.

Zalety i wady zakupów internetowych

Jedną z istotnych zalet zakupów internetowych jest szeroki wachlarz wyboru. Buszując w sieci możemy przeglądać bowiem dziesiątki stron, czy aukcji z przedmiotami, które nas interesują i wybrać taki, który idealnie będzie odpowiadał naszym oczekiwaniom. Poza tym zdecydowana większość zakupów online jest w stu procentach bezpieczna, dzięki czemu możemy mieć pewność otrzymania dokładnie takiego samego produktu, jaki zamówiliśmy.

Dodatkowo przysługuje nam też prawo do zwrotu – w ten sposób nawet w przypadku źle dobranego rozmiaru butów możemy bez problemu wymienić go na inny. Gdy mowa z kolei o wadach zakupów internetowych, z pewnością należy wspomnieć o zjawisku zakupoholizmu. Mimo że dotyczy ono zakupów tradycyjnych, w sieci zdaje się być jeszcze prostsze. Poprzez kilka kliknięć myszką możemy bowiem wydać całą naszą wypłatę, co niekoniecznie będzie takie łatwe gdy postanowimy wybrać się do jakiegoś sklepu autem, czy na pieszo.

Kupowanie w sieci daje bardzo specyficzne uczucie, ponieważ z jednej strony coś kupujemy, jednak nie otrzymujemy tego od razu. Może to prowadzić do pogłębiania się zakupoholizmu, a w efekcie dużych problemów finansowych.