naklejki na kask http://online.booklet.pl/naklejki-na-rower/zestaw-imiennych-naklejek-na-rower-i-kask Zestaw imiennyc Dobrym sposobem na zdrowie jest joga Zielona Góra każdego ranka.

W obecnych czasach temat macierzyństwa wygląda zupełnie inaczej niż kiedyś. Dziś ciążę planuje się z bardzo dużym wyprzedzeniem, ze względu na zwiększoną ostrożność, rozsądek i masę innych spraw, które przyszli rodzice załatwiają przed tak ważną decyzją. Najważniejsze bowiem okazuje się posiadanie konkretnej pozycji społecznej, pod której hasłem kryje się chociażby sprawność finansowa lub inaczej mówiąc – stabilność zawodowa zarówno partnera, jak i partnerki. Dużo także zależy od samego momentu życia: wiek, możliwości, chęci. Jest jednak jeszcze jeden aspekt nad którym zastanawia się większość przyszłych mam.

Chodzi bowiem o fizyczne przygotowanie się do ciąży. Dzięki szeregom doświadczeń innych kobiet oraz porad ginekologów, stworzyliśmy listę czynności, nad którymi warto się pochylić w momencie planowania tak ważnego wydarzenia w życiu rodziny:

  • Należy pamiętać, że stan ciąży to bardzo duży wysiłek dla organizmu. Najważniejsze jest więc, aby kobieta zaczęła o siebie dbać już przed ciążą w bardzo nasilony sposób. Mowa tutaj nie tylko o przestawieniu się na zdrowy tryb życia i chociażby uprawianie codziennych ćwiczeń, wzmacnianie odporności. Dobrze jest także oddalić od siebie chęć długich, weekendowych wypadów do klubu, czy pubów.

    Zaleca się odstawienie alkoholu do minimalnych ilości, a najlepiej całkowitą abstynencję. Jeżeli chodzi o inne nałogi – zakazane jest palenie papierosów i branie innych używek;

  • Przygotowania do ciąży najlepiej jest zacząć od wizyty u zaufanego lekarza ginekologa. Ten z kolei zleca szereg badań hormonalnych, dzięki którym dowiemy się, czy organizm w tym momencie gotowy jest do udźwignięcia stanu ciąży. Czasem może okazać się, że lepiej poczekać kilka miesięcy. Nie warto zwlekać z taką wizytą.

    Wszystko bowiem z myślą o prawidłowym rozwoju dziecka;

  • Kwas foliowy to bardzo ważna witamina, którą zażywa się zarówno w ciąży, ale także przed nią. Odpowiednią dawkę przepisuje ginekolog. Stosowanie go w trakcie samego planowania ciąży może wykluczyć późniejsze wady płodu i jego niedorozwój. Dobrze więc jest o tym pamiętać;
  • Już przed ciążą warto jest zrezygnować z niezdrowych nawyków. Mowa o gazowanych, słodkich napojach, słodyczach, fast foodach i słonych przekąskach.

    Jeśli kobieta wyrobi sobie zdrowe nawyki żywieniowe wcześniej, łatwiej jej będzie realizować taki jadłospis w trakcie ciąży.

.